کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


از زمانی که تصمیم گرفتم  در آلمان تحصیل کنم و در طول پروسه اپلای فهمیدم مکاتبه کردن تو این روند چقدر اهمیت داره و آلمانیا چقدر به این روش اهمیت میدن. کوچک ترین مثالش اینه که آدم میتونه با یه ایمیل و ۲ تا فرم پر کردن یه پذیرش منتقل کنه برای ترم بعد به اصطلاح Defer کنه. بعد من اینجا دانشگاهی که درس میخوندم تقاضای کارت دانشجویی المثنی دادم دو هفته بعد پیگرش شدم بهم گفتن مگه درخواست داده بودی؟؟

بگذریم. کلا این مکاتبه خیلی به کار من اومد. یکی از کاربرداش این بود که ویزام به امتحان نرسید و از کالج خواستم اجازه بدن همینجا امتحان بدم. همونطور که میدونید کالج هانوفر یه گزینه برای کسایی که به هر نحو نتونستن ویزاشون بگیرن در نظر گرفته به این صورت که تو آموزشگاه گوته یا مدرسه آلمانیا میتونن به طور همزمان با بچه هایی که تو آلمان هستن امتحان بدن..
برای هماهنگ کردن اول یه ایمیل مبنی بر اینکه به امتحان نمیرسید به خود کالج هانوفر بدید و ازشون بخواید اجازه بدن ایران امتحان بدید. بعد در جوابتون یه ایمیل میدن که اول باید با جایی که میخواید توش امتحان(گوته یا مدرسه آلمانیا) بدید هماهنگ کنین و به اونجا بگید برای هماهنگی های لازم به کالج ایمیل بدن. حالا باید باز یه ایمیل به گوته (به آدرس ایمیلی که تو قسمت تماس با ما گذاشتن) یا مدرسه آلمانیا بدید و بخواید که اگه ممکن برای فلان روز یه اتاق و یه معلم آلمانی در اختیارتون بزارن . یادتون نره ایمیلی که از کالج گرفتین هم براشون فوروارد کنین.
معمولا گوته زود جواب میده بعد از یکی دو روز بهتون میگه امکانش هست یا نه. اگه خبری نشد زنگ بزنین گوته از طریق تلفنی پیگیر شید
گزینه دیگه مدرسه آلمانیاس حقیقتا هم کارمندای خوش برخورد و وظیفه شناسی داره. تنها مشکلش اینه مدرسس و ممکنه در تاریخ امتحان شما جای خالی یا معلم در دسترس نداشته باشن. برای اینجا اول میرید تو سایتشون تو قسمت تماس به ایمیلی که مربوط به administration هست ایمیل میدید. فقط چون سرشون شلوغه یه کم باید پیگیر باشید. برای تماس تلفنی, اپراتور خودکار دو زبون انگلیسی و آلمانی داره ولی  هر کدوم انتخاب کنین میتونید فارسی هم باهاشون صحبت کنین
موفق باشید

*در حال حاضر ۳ کالج این امکان رو میدن تا بعد از هماهنگی های لازم امتحان رو تو ایران بدید:

کالج هانوفر و هامبورگ و کنستانتس

برای اطلاعات بیشتر از قبل سایت این کالجها رو چک کنین.

۰ نظر ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۳