کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

در مورد M-Kurs

چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۵۳ ب.ظ

چند وقت پیش که تو اینترنت میگشتم به یه سری نوشته ها برخوردم که دوستی به نام علی اونارو نوشته بود و بسیار کاربردی بودن به مین دلیل تصمیم گرفتم برای بیشتر دیده شدنشون با عنوان "آلمان از زبان علی" بزارمشون تو وبلاگ.البته ایشون دوست من نیست و بقیه متنایی که زیرش اسم علی میبینید یکی دیگس.

همینطور به دنبال سوال های بسیار زیاد دوستان در مورد M-Kurs و رشته ی پزشکی تصمیم گرفتم متن کوتاهی از زبون ایشون بزارم چون من واقعا اطلاعی درباره ورود به دانشگاه این رشته و شرایطش ندارم و اکثر سوالاتی که از من میشه خیلی ابتدایی و در همین مورد هست.. من فقط این متن رو گذاشتم تو وبلاگ . امیدوارم این بتونه برخی از سوالاتتون رو پاسخ بده..

پزشکی در آلمان:

کسانی که میخوان در آلمان پزشکی بخونن به دو دسته تقسیم میشن:

1- کسانی که باید برن کالج یا علاقه دارن برن کالج:

این دسته به نسبت کار راحت تری دارن برای تحصیل در رشته ی پزشکی در آلمان, طبق شواهد و تجربیات! به اضافه ی این نکته که این دسته عملکرد بهتری دارن برای ادامه تحصیل در آلمان چون 1 سال به زبان آلمانی دروس تخصصی رشته ی مورد نظرشون رو خوندن و به عبارت بهتر یک سال تجربه تحصیل در آلمان دارن! ضمن این که مدرک پایانی کالج رو در رشته ی M-Kurs دریافت میکنن که مسلما کار رو برای پذیرششون راحت تر میکنه. بعضی به کالج به چشم هدر دادن 1 سال وقت نگاه میکنن و بعضی به چشم یه فرصت عالی برای تحصیل در آلمان! این دسته اگه شرایطش رو داشته باشن و حتی اگه نیازی هم نداشته باشن داوطلبانه میرن کالج! کالج با توجه به شرایط سنی, راه رسیدن به پزشکی رو ساده تر میکنه! در این مورد مطمئنم که به قبولی پزشکی در ایران هیچ احتیاجی ندارید! فقط یه قبولی کنکور ساده با توجه به شرایطی که قبلا گفتم کفایت میکنه!



اما یه سری از سوالات متداول که برای تحصیل در رشته ی پزشکی جمع آوری شده توسط موسسه DAAD و سایت study-in.de:

1- چند درصد از صندلی ها به دانشجویان خارجی اختصاص داده میشن ؟
به طور میانگین حدود 8 درصد.

2- چقدر طول میکشه تا در رشته ی پزشکی پذیرفته بشیم ؟
اگه نمره های عالی داشته باشین احتیاجی به صبر کردن نیست! اگه نه بهتره شروع به تحصیل در یه رشته ی دیگه بکنید چون مدت زمان قرار گرفتن در لیست انتظار برای پزشکی میتونه حتی 3 ترم تحصیلی طول بکشه!

3- من میخوام در آلمان پزشکی بخونم, اما نمیدونم چطور باید اقدام کنم ؟
دانشجویان خارجی باید از طریق دانشگاه یا اسیست اقدام کنن! در ابتدا باید دانشگاه های موردنظر رو انتخاب کنید و بعد با دفتر بین الملل در تماس باشید تا از طریقه ی صحیح درخواستتون مطلع بشید. این دفتر همینطور اطلاعات لازم در زمینه ی مدارک و مدرک زبان رو در اختیارتون میزاره.

4- اگر یک دوره ی یک ساله زبان آلمانی رو طی کنم بلافاصله در رشته ی پزشکی پذیرفته میشم ؟
تحصیل در رشته پزشکی فقط به زبان آلمانی امکان پذیر هست! آلمانی هم برای تحصیل هم برای زندگی ضروری هست. همینطور نمره ی خوب در امتحان های DSH یا TestDaF یه عامل مهم به حساب میاد. اما متاسفانه یه مدرک زبان موفق هیچ تضمینی برای پذیرش در رشته ی پزشکی ایجاد نمیکنه! این مورد بستگی به نمره های شما و نظر دانشگاه داره!

5- میتونین چند دانشگاه خوب برای پزشکی در برلین و مونیخ به من معرفی کنید ؟
چرا فقط برلین و مونیخ ؟!!! 32 دانشکده ی پزشکی در سراسر آلمان وجود دارن که کیفیت همگی تقریبا با کیفیت دانشگاه های پایتخت برابری میکنه!

6- شنیدم که دانشجویان خارجی سخت پذیرفته میشن در رشته ی پزشکی ؟
نه فقط دانشجویان خارجی که حتی برای المانی ها هم این شرایط وجود داره! پزشکی رشته ی محبوب هست و تعداد متقاضی ها بیشتر از تعداد صندلی ها ست اما با این حال تعداد مشخصی از صندلی ها برای دانشجویان خارجی اختصاص داده شده!

برای کامل شدن این مبحث مصاحبه ی یه دانشجوی ایرانی که در حال حاضر در آلمان پزشکی میخونه رو اینجا قرار میدم. هرچند کمی قدیمیه ولی مصاحبه ی خوبی هست و میتونه خیلی از سوالات رو برطرف کنه.


دانشجوی ایرانی از تحصیل در رشته پزشکی می‌گوید

مهرنوش محوی، دانشجوی ایرانی دانشگاه فرانکفورت آلمان در رشته پزشکی تحصیل می‌کند. او در گفت‌وگویی با .... از جزییات تحصیل در این رشته دانشگاهی در آلمان می‌گوید و همچنین از اهداف و علل انتخاب این دانشگاه و این رشته.

تفاوت عمده در تحصیل در رشته پزشکی در آلمان و ایران، در نوع مقطع تحصیلی است. در حالی که رشته پزشکی در ایران به صورت یک مرحله‌ای، پس از قبولی در کنکور سراسری تا اتمام دوران تحصیل و دریافت مدرک دکترای پزشکی تعریف شده است، در آلمان دوره تحصیل در رشته پزشکی معادل کارشناسی ارشد پیوسته (Staatsexsamen) محسوب می‌شود.
دوره تحصیل در رشته پزشکی عمومی در آلمان، غالبا ۱۲ نیم سال تحصیلی (معادل شش سال) خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد پیوسته در رشته دامپزشکی غالبا ۱۱ نیم سال و در رشته دندان‌پزشکی ۱۰ ترم را شامل می‌شود. دانش‌آموختگان پس از اتمام دوران تحصیل و قبولی در امتحانات پایانی، با مدرک کارشناسی ارشد اجازه کار خواهند داشت. نوع مدرک و مقطع تحصیلی ذکر شده، شامل رشته‌های دامپزشکی و دندان‌پزشکی نیز می‌شود. جزییات بیشتر در مورد تحصیل در رشته پزشکی در آلمان، در گفت‌وگو با مهرنوش محوی.

مهرنوش، چند سال است که در آلمان هستی و چرا این کشور را برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی انتخاب کردی؟

من الان حدود شش سال است اینجا هستم و یکی از آشناهایم اینجا در آلمان زندگی می‌کند. در واقع مدارکم را به آن آشنایم دادم که در کالج برایم تقاضای تحصیل بکند.

یعنی اولین قدم این بود که باید برای کالج اقدام می‌کردی. اصلا مجبور بودی که به کالج بروی؟

من مجبور بودم کالج بروم. به خاطر این که می‌خواستم پزشکی بخوانم. در دانشگاه تهران هم داشتم زبان آلمانی می‌خواندم. چون هنوز ترم سه‌ـ چهار بودم، باید می‌رفتم از اول شروع می‌کردم. مدرک لیسانس یا فوق لیسانس نداشتم. همزمان با تحصیل در دانشگاه به موسسه‌ی گوته هم می‌رفتم.

بعد از این که دوره‌ی کالج را طی کردی، اولین قدمی که انجام دادی چه بود؟ برای چه دانشگاه‌هایی اقدام کردی و طریق اقدام بعد از کالج چگونه است؟

یکسری رشته‌ها هستند که باید برای آن‌ها نمر‌ات خوب باشد. در واقع باید سعی می‌کردم در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی و خب قاعدتا زبان، نمره‌هایم در کالج خوب باشد، تا این که بتوانم برای رشته‌ی پزشکی تقاضا کنم و من برای شهرهای اصلی مثل فرانکفورت، کلن، برلین، مونیخ و شهرهایی که بزرگ هستند، تقاضا کردم که از فرانکفورت پذیرش گرفتم.

اصولا رشته‌ی پزشکی در آلمان در چه شهرهایی بیشتر شهرت دارد؟ اگر بخواهی در رشته‌ی پزشکی چند دانشگاه را توصیه بکنی، به نظرت کدام‌ها شهرت بیشتری دارند؟

به نسبت شهرت دانشگاه باید درس هم بیشتر بخوانی. مثلاً در مونستر یکی از دوستان من درس می‌خواند. او مثلا معدل‌ا‌ش یک بود، یعنی در واقع ۲۰. یعنی خیلی هم سخت می‌گیرند و پوست‌ات را بیشتر می‌کنند. یعنی شهرت‌شان به خاطر این است. یا مثلا در هایدلبرگ، سال به سال هم عوض می‌شود. بستگی دارد که آن دانشکده چقدر تحقیق داشته باشد یا دانشجویانی که در آن سال وارد می‌شوند، میانگین نمرات‌شان چقدر است. ولی مونستر و هایدلبرگ خیلی معروف‌اند. یعنی از زمانی که من آمده‌ام، هر سال میانگین نمرات دانشجویان‌شان چه در امتحان اول، چه در امتحان دوم، از همه بالاتر است.

تفاوت عمده در تحصیل در رشته پزشکی در آلمان و ایران، در نوع مقطع تحصیلی است


مهرنوش، تفاوت ساختاری در رشته‌ی پزشکی در آلمان و ایران در چیست، به طور نمونه در آلمان با مدرک فوق‌لیسانس یا کارشناسی ارشد می‌توان کار کرد و این مدرک، مدرک پایانی این دوره است. برخلاف ایران که دکترا می‌گیرند.

در واقع رشته‌ی پزشکی حدوداً ۶ سال می‌شود. چهار ترم اول‌ یکسری درس‌های اصلی دارد. مثلاً فیزیک، شیمی، زیست شناسی، آناتومی، فیزلوژی و بیوشیمی. این‌ها درس‌هایی است که باید واحدهایش را پاس کنند و یک امتحان پایانی که در واقع حالت کنکور سراسری ایران را دارد. یعنی در سراسر آلمان در دو روز برگزار می‌شود که یک امتحان کتبی است. امتحان شفاهی‌اش را هم هر کسی در هر دانشکده‌ای که هست از طریق پروفسورها و استادهای آن دانشگاه انجام می‌دهد. یعنی دو مرحله دارد، کتبی و شفاهی. ولی سراسری است. بعد هم درس‌هایی که بیشتر مربوط به پزشکی است. مثل میکروبیولوژی و innere Medizin (پزشکی داخلی) که این‌ها را باید پاس بکنی که حدوداً شش ترم طول می‌کشد. بعد هم دو ترم بایستی در بیمارستان کار بکنی و این مدت حدوداً می‌شود یکسال که برای آن هم دانشجویان پول زیادی نمی‌گیرند. بعد از آن هم امتحان سراسری دوم که آن هم دو مرحله دارد، کتبی و شفاهی و بعد تازه دوران تحصیل تمام می‌شود، ولی به عنوان یک پزشک. یعنی اگر کسی بخواهد عنوان دکتر داشته باشد، باید رساله دکترا بنویسد.

با توجه به این که تو الان چند سال است اینجا هستی، دانشجو هستی و چند ترمی اینجا درس خواندی، اگر بخواهی به جوان‌های ایرانی که می‌خواهند در همین رشته‌ی پزشکی در آلمان تحصیل کنند، چه توصیه‌ای به ‌آن‌‌ها می‌کنی؟

مثلا برای پزشکی باید نمره‌ات خوب باشد و آدم وقتی از خانواده‌اش دور می‌شود و تازه می‌آید خارج از کشور، خب کمی دلتنگی می‌کند و چیزهایی هست که آدم نمی‌تواند جلوش را بگیرد. ولی خب همین‌ها هم باعث می‌شود که نمراتت خوب نشود. یعنی یکسری استرس‌هایی هست که آدم همزمان با گذراندن درس‌هایش دارد. اما آدم باید تمام همت‌اش را بگذارد که نمراتش خوب شود تا این که آسان‌تر بتواند پزشکی بخواند. چون رشته‌ی پزشکی هم خصوصاً بین ایرانی‌ها خیلی محبوب است و هر دانشکده‌ای یک درصد خاصی را به خارجی‌ها اختصاص می‌دهد و از آن درصد خاص یک مقدار خاصی هم به ایرانی‌ها اختصاص دارد. یعنی رقابت تقریبا بالاست. نمره مهم‌ترین عامل برای کسی است که می‌خواهد پزشکی بخواند.


حرف آخر:

در انتخاب رشته زیاد رویایی عمل نکنید و واقع بین باشید. انتخاب رشته و دانشگاهتون به زمان نیاز داره پس سعی کنید از قبل براش وقت بزارید و اطلاعات لازم رو جمع آوری کنید.
نکته ی آخر اینکه, همونطور که میدونین و خوندین درسته که در آلمان برای این رشته های پرطرفدار سدی به نام کنکور نیست اما باز هم رقابت بالایی وجود داره! شاید یه مشکل به نام کنکور رو از سر راه برداریم اما با مشکلات جدیدی مواجه میشیم! بعضی 3 سال برای پزشکی صبر کردن در آلمان! در چنین شرایطی باید منعطف باشیم و بتونیم قبول کنیم که باید صبر کنیم.



ساختار کلی رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی:

پزشکی:

پزشکی آلمان حداقل 12 ترم و 3 ماه است و شامل سه بخش می باشد

1. مرحله پایه (Vorklinik) هست که 4 ترم طول می کشد و اخر ترم 4 با دادن آزمون Physikum تمام می شود.

 این مرحله شامل یک دوره سه ماهه پراکتیکوم (Praktikum) در اکثر دانشگاه ها میشه، که بهش میگنFamulatur.

2. مرحله بالینی (Klinik) شامل 6 ترم میباشد و اخر ترم 10 با دادن ازمون Staatsexamen به اتمام می رسد

3. کاراموزی بالینی (Praktisches Jahr = PJ) که شامل 2 ترم شده و در نهایت با Staatsexamen تمام می شود

در انتهای پزشکی بایستی یک مدت کوتاهی در حد سه ماه رو زمان بگذارید برای ارائه پایان نامه و تازه بعد از ارائه پایان نامه و دفاع از اون واژه دکتر برای افراد به کار برده میشه. قبل از اون یه جورایی رسما دکتر نمیشه بهشون گفت. این ارائه دادن پایان نامه تو ایران یه بخش ثابت و اجباریه دانشگاهه به خاطر همین مدرکی که دانشگاه میده به دانشجو ها مدرک دکتراست، اما در آلمان بعد از دادن پایان نامه (اختیاری) چیزی معادل مدرک دکترا در ایران میشید.

 

دندان پزشکی:

این رشته یکی از رشته های پر طرفدار در آلمان هست که مانند پزشکی دارای شرط معدل بوده و رقابت بالینی دارد. طول دوره این رشته 5/5 سال یا 11 ترم استدوره Vorklinik از 5 ترم تشکیل شده که شامل دروس پایه مثل آناتومی بیوشیمی، فیزیولوژی و... به انضمام دروس ابتدایی دندانپزشکی می باشد. این دوره با امتحان علوم پایه Physikum اخر 5 ترم تمام میشود و دانشجو با قبول شدن در این مرحله وارد بخش بالینی تحصیل یا Klinik می شود. این دوره 6 ترم طول میکشد و اخر ترم 11 با امتحان Staatsexamen تمام میشودنکته ی مهم درباره این رشته این هست که پول وسایل دندانپزشکی را تا حدودی خود دانشجو باید پرداخت کند که این مبلغ دانشگاه به دانشگاه متفاوت بوده ولی به طور کلی حدود 500 یورو از ترم دوم به بعد باید برای وسایل در نظر گرفته شود

 

داروسازی:

با توجه به وجود شرکت های بزرگ داروسازی دنیا در آلمان، این رشته صنعت رو به رشدی داشته و آینده ی خوبی داردداروسازی همانند دیگر رشته ها که ذکر شد دارای شرط معدل بوده و برای ورود به این رشته نیاز به داشتن معدل باال است. این رشته از 4 سال یا 8 ترم و سه مرحله تشکیل شده.

مرحله اول: 4 ترم به طول انجامیده و اخر ترم با دادن ازمون Staatsexamen تمام می شود

مرحله دوم: 4 ترم طول میکشد و اخر ترم 8 با دادن ازمون Staatsexamen.2 پایان می یابد

مرحله سوم: کسانی که میخواهند داروخانه تاسیس کنند بایستی دوره یکساله کاراموزی را بگذرانند. در صورت موفقیت در این دوره متقاضی درخواست مدرک Approbation را می کند.


Approbation: پروانه پزشکی (شامل پزشک و داروساز و ..)

approbiert: شخصی که دارای پروانه پزشکی هست. (پزشک و داروساز و ..)


برای طرح سوالاتون میتونید از اینجا وارد گروه تلگرام بشید


نظرات  (۲۵)

با سلام و خسته نباشید
من یه سوال خیلی مهم و حیاتی دارم
این که درجاهای مختلف دیدم نوشتن که باید برای پزشکی ٣ترم یا حتی بیشتر صبر کرد یعنی با صبر کردن حتما من به پزشکی دست پیدا میکنم اخر سر؟
اخه تو ایران دو حالت داره یاقبول میشی یا نمیشی چیزی به نام صبر وجود نداره من فقط بدونم که اخرش یه ارزوی پزشکیم در یک کشور خوب میرسم حالا تو هر دانشگاهی از المان تا اخر عمرم صبر میکنم
پاسخ:
والا من همونطور که عرض کردم. من اطلاعاتی درباره رشته M ندارم و این مطلب هم نوشته ی دوستی هست.. ولی گویا رشته هایی که NC دارن میتونین براشون صبر کنید که اگه این ترم پذیرش نگرقتید شاید ترم بعد شانس پذیرش داشته باشید
سلام.یک سوال داشتم هر چند به موضوع زیاد ارتباط نداره ولی تو این متن به چشمم خورد و براش جواب دقیقی هیچ وقت پیدا نکردم.آیا ورود به کالج محدودیت سنی داره؟اگر بله چه سنی؟و آیا یک قانون مشترک وجود داره یا برای هر کالج متفاوته؟واقعا ممنون میشم اگر جواب بدید‌.
پاسخ:
سلام برای پذیرش وجود نداره...ممکنه که سفارت به سنتون گیر بده و قانونی هم در این باره نیست بیشتر از روی تجربه افراده و بستگی به شرایط هر فرد داره
سلام،
توی اکثر سایت ها گفته میشه که برای قبولی در پزشکی باید نمرات خیلی خوبی داشته باشیم، آیا این نمرات فقط همون کالج رو شامل میشه یا شامل نمرات دیپلم و پیش دانشگاهیمون هم میشه؟
پاسخ:
بله. برای ورود به رشته در دانشگاه دیپلم و پیش و نمره FSP هر سه تاثیر دارن
سلام،
منظور از FSP همون نمره‌ی پایانی کالج هستش، یا چیز دیگه ایه؟
اگه فرق دارن، ممنون میشم یه توضیح کوتاه بفرمایید
پاسخ:
بله. در مطلب مسائل کلی در مورد کالج توضیح داده شده یعنی اینجا
سلام 
روش محاسبه ی معدل های که در ایران گرفتیم با معدل کالج برای ورود به رشته پزشکی چجوریه ؟ 
پاسخ:
اینجا کلیک کنین
سلام ببخشید ، یه سوال داشتم میخواستم ببینم این معدل پیش دانشگاهی واسه پذیرش در کالج دردسر ایجاد میکنه یا رشته ی پزشکی ؟ اخه من معدلم ی کوچولو مشکل داره !!!!
مثلا میخوام برم اونجا نمره ی کالجم بالا بره تا بتونم کمبود معدلم رو جبران کنم ، میشه ؟؟؟؟
پاسخ:
بله . لینک زیر مطالعه کنید لطفا
http://applyforstudienkolleg.blog.ir/post/%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%AC-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87
معدل دیپلم ١٣/٥ و پیش ١٩ چقدر شانس داره واسه داروسازى؟ فارق التحصیل بعد از ٢٠١١
شنیدم دانشگاه هاى غیر اسیست رو باید تقاضا بدم به دلیل معدل دیپلم زیر ١٥. غیر اسیست کدوما میشن؟
پاسخ:
پست جزئیات کالج رو مشاهده کنید ، نوشتیم چه دانشگاه هایی بدون اسیست هست
معدل دیپلمتون پایین هست برای رشته های تاپ 
سلام
عموما دانشگاه های خوب تو رشته مهندسی با چ معدل کل هایی پذیرش میدن؟(بر اساس سیستم نمره المان)
میانگین حدود ۱.۵ باشه کافیه؟
پاسخ:
با 1.5 شانس گرفتن پذیرش تقریبا برای همه ی رشته ها از دانشگاه های خوب دارید . منتهی این 1.5 با معدل کالج هم میانگین گرفته میشه و بعد اون میشه نمره ای که باید باهاش پذیرش بگیرید 
salam
hadeaghal nomre kolleg baraye pezeshki chande
mamnon
پاسخ:
هرچی معدل به 1 نزدیک تر باشه ، شانس بیشتر هست. منظور از معدل ، میانگین معدل ایران و کالج هست.
معدل دیپلم و پیش دانشگاهی هردو بالای 19هست رشته تجربی.مقاله isiهم دارم.مدرکmcseاز مایکروسافت هم دارم.برای رشته پزشکی شانس دارم؟و با این شرایط باید ازمون ورودی کالج رو بدم؟و اینکه نمونه سوالات ازمون رو از کجا تهیه کنم؟توی اینترنت مطلب دندون گیری پیدا نکردم واسه نمونه سوالات
پاسخ:
معدل شما کمکتون میکنه.
اما مدرک مایکروسافت کمکتون نمیکنه.
و مقاله تون هم در اولویت نیست. اولویت برای پذیرش پزشکی، نمره ایران و کالج وبعد مدرک زبان و شرکت در کالج و ... هستش.
اینکه باید کالج شرکت کنید یا خیر بسته به شرایط خودتون داره. با مدرک دیپلم و پیش بله باید شرکت کنید.
در وبسایت هر کالج (دانشگاه) میتونید پیدا کنید نمونه سوالات رو.
سلام
جدیدا انگار یونی اسیست قانونی گذاشته مبنی بر اینکه کسانی که مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی ریاضی داشته  باشند دیگه نمیتونند توی ام-کورس برای کالج درس بخونند.آیا این صحت داره؟اگه اطلاعاتی در این زمینه دارید ممنون میشم در اختیار بذارید
پاسخ:
بله جدیدا بودن دوستانی که با چنین وضعیتی ریجکت شدن.
سلام من رشته تجربى هستم میخوام بدونم میتونم تو کالج هاى آلمان با معدل دیپلم ١٨/٢٣ و پیش ١٣ اقدام به تحصیل کنم من کنکور دادم و دانشگاه ازاد میخونم اما میخوام رها کنم خیلى نا امید شدم امکانش هست کارى کنم که برم ؟میخوام پرستارى یا میکروبیولوژى بخونم
پاسخ:
سلام،
میتونید وارد کالج بشید.
ولی از اونجایی که پرستاری رشته دانشگاهی نیست نمیتونید به عنوان یک خارجی وارد رشته پرستاری شید. ولی میکروبیو مشکلی نداره.
سلام
میخواستم بپرسم منظور از معدل دیپلم،معدل کل دیپلم هست یا فقط کتبی؟
پاسخ:
معدل کل مد نظر هست.
سلام میخواستم بپرسم با معدل دیپلم و پیش١٨ شانسی برای خوندن پزشکی یا دندون هست؟
پاسخ:
خیر شانس خیلی کم هست. میتونید برای کالج مونیخ اقدام کنید که فقط نمره کالج رو مد نظر قرار میده. نمره ی 1 تا 1.3 برای پزشکی و برای دندون حدود 1 تا 1.2 شانس زیادی دارن
میانگین معدل کالج و پیش و سوم حدودا تا چند باشه میشه پذیرش پزشکی گرفت؟
پاسخ:
حدود 1 تا 1.3 باید باشه. منتهی هرسال متفاوت هست و ممکنه شاید سال بعد بهتر یا بدتر بشه.
سلام خسته نباشید ببخشید برای ثبت نام در کالج چه مدارکی لازمه و چه جور باید ثبت نام کرد و کی باید ثبت نام کرد ممنون میشم جواب بدید
پاسخ:
لطفا وبلاگ رو کامل مطالعه کنید.
سلام ببخشید کلا مطلبی برای پذیرش نظام جدید تو ایران ندارید ... من قراره امسال دوازدهم بخونم و سال 98 کنکور بدم برای ما امتحانات نهایی فقط سال دوازدهمه ... علاوه بر معدل سال دوازدهم و مدرک زبان B2 باید قبولی کنکور سراسری ایران رو هم داشته باشم یا نه؟ رشته ی مد نظرم داروسازی هست 
پاسخ:
از طریق اسیست اگه بخواید اقدام کنید نیازی ب قبولی کنکور نیست ولی دانشگاهایی که دیرکت هستن بعضیاشون نیاز ب قبولی کنکور دارن
سلام
لیست انتظار مطمئنید به خارجی ها تعلق میگیره
اینجوری نیستا من ایمیل زدم بهشون
پاسخ:
قطعا ثابت نیست و فرق داره از دانشگاه به دانشگاه.
شما دو سال فرصت دارید برای ورود به دانشگاه در هر صورت. غیر از این تمدید اقامت صورت نمیگیره معمولا.
سلام با معدل پایین اگه بخوام برای کالج پزشکی اقدام کنم، کلا از اول پذیرش نمی‌دن یا میتونیم وارد کالج بشیم و بعد برای انتخاب رشته دچار مشکل میشیم؟
پاسخ:
میتونید وارد کالج بشید. بعدش برای ورود به دانشگاه دچار مشکل میشید.
سلام من اگه یازدهمو بگیرم و معدلم ۱۹/۵ بشه ولی دیپلم و کنکور ندم میتونم از کالج پذیرش بگیرم
پاسخ:
هنوز شرایط نظام جدید مشخص نشده.
ولی احتمال زیاد باید دوازدهم رو بگذرونید.
و فک نکنم با یازدهم اصلا توی ایرانم مدرکی بهتون بدن.
پس دوازدهم را باید بگذرونید حتما.
قبولی کنکور ممکنه بخوان یا نخوان ... اما احتمالا نمیخوان.
سلام. من معدل کل دیپلمم 19.35 و معدل کل پیش دانشگاهیم 15.06 هستش. برای ورود به کالج m-kurs آیا شانس دارم؟؟؟
پاسخ:
برای ورود به کالج مانعی نیست.
اما بعد از کالج برای گرفتن پذیرش از رشته های پرمتقاضی مثل پزشکی و ... ممکنه دچار مشکل بشید.
سلام
کالج مونیخ که میگین چه دانشگاه هایی باید اقدام کنیم و اونا معدل ایران در نظر نمیگیرن برای پذیرش؟  پذریش کالجش چه شرایطی  میخواد؟
پاسخ:
لطفا ابتدا وبلاگ رو کامل مطالعه بفرمایید.
در پست جزئیات نوشتیم که چه دانشگاه هایی وصل هستن به این کالج.
خیر معدل ایران رو برای پذیرش دانشگاه بعد از کالج در نظر نمیگیرن. این موضوع به خصوص برای کسانی خوبه که میخوان برای رشته های ان سی اقدام کنن.


سلام ببخشید برای قبولی در کالج المان میتونیم هرچیزی توی دانشگاه ایران رشته تجربی قبول شیم و برای m_kurs اپلای بگیریم ؟
پاسخ:
بله
سلام و خسته نباشید من کارشناسی ارشد پرستاری دارم میتونم بدون اینکه کالج برم برای رشته پزشکی اقدام کنم
سلام. معدل دیپلم و پیش من پایین هست.. لیسانس دارم.. و رشته تجربی بودم.. میتونم بهد کالج جبران کنم تا بتونم قبول بشم در رشته ی پزشکی؟
پاسخ:
تا حد خیلی کمی. برای یه ریسک پایین باید نمرات زیر ۱،۳ داشته باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی