کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

📌ارسالی از اعضای گروه


من ١٥ اردیبهشت وقت مصاحبه داشتم سفارت. با پذیرش پزشکی ینا مشروط به کالج ام کورس نوردهاوزن رفتم سفارت. ٢٢ سالمه و ایران دانشجوی شیمی دانشگاه شریف بودم و توی lebenslauf نوشته بودم که دانشگاه رفتم. روز مصاحبه فقط با تعجب ازم پرسید که چرا این دانشگاه رو میخوای ول کنی بری آلمان از کالج بخوونی منم طبق چیزی که توی موتیواسیون نوشته بودم توضیح دادم که میخوام رشتمو به پزشکی تغییر بدم و دنبال علاقم برم. تو مصاحبه فقط همین رو پرسید و فقط فارسی باهام صحبت کرد. بعد از ٧ هفته به ausländerbehörde نوردهاوزن ایمیل زدم برای پیگیری که گفتن از سفارت پیگیری کن. فرداش یه خانم از سفارت زنگ زد و باهام به آلمانی شروع کرد حرف زدن گفت مدرک لزنتونو پیدا نمیکنم مطمئنی که تحویل دادی؟ منم گفتم آره و دوباره چک کنین، رفت و آمد معذرت خواست گفت آره اینجاست اشتباه از من بود. پرسیدم که چقدر زمان میبره که ویزام بیاد چون طول کشیده خیلی. گفت همه چیز روال عادیشو طی میکنه نگران نباش ما میدونیم چه تاریخی باید اونجا باشی. 

بعد از ده هفته ویزام آمد.

امتحانم ٢٠ آگوست بود. در مورد امتحان ورودی؛ ریاضی در سطح دبیرستان و نه پیش دانشگاهی، هندسه در حد محیط و مساحت، ساده سازی کسر و حل معادله درجه دو، رسم نمودار خطی بود. 

حتما حواستون باشه که بعد از محاسبه مساحت و محیط و طول و عرض و اینا واحد بذارین جلوی اعداد نمره داره. آلمانیش سطح بالاتر از B1 بود با این که برای zulassung از ما B1 خواسته بودن. شامل؛ درک مطلب، هوقن (خودشون میخوونن) و لوکه و گراماتیک بود(präteritum, perfekt, passiv aktiv, relativsatz, präposition). 

توی آلمانی درک مطلب حتما جواب رو به صورت جمله ی کامل بنویسین.

من خودم تا c1 تو ایران خوونده بودم ولی برای امتحان سطح بالاتر از b1 لازمه.


#تجربه_شخصی 

#تجربه_امتحان_کالج 

#نوردهاوزن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی