کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان


اجازه کار برای دانشجو ها به دو بخش تقسیم میشه. کسایی که هنوز وارد دانشگاه نشدن و دارن کلاس زبان یا کالج میگذرونن و دسته دیگه کسایی که دانشجو یکی از مقاطع آکادمیک هستن.
طبق قانون AufenthG Abs.16 بند 3  (https://www.gesetze-im-internet.de/aufenthg_2004/__16.html)دانشجو  باشید به صورت نرمال اجازه کار 240 روز پاره وقت یا 120 روز تمام وقت میگیرید.
اما اگه در حال گذروندن کلاس زبان یا کالج باشید دو حالت داره :
 سال اول اقامت فرقی نداره کالج بگذرونید یا کلاس زبان در هر صورت فقط در تعطیلات اجازه کار دارید (بازم بستگی به اداره مهاجرت اون شهر داره)
▪️نکنه مهم اینکه شنبه ها و یکشنبه ها قاعدتا جز تعطیلات حساب نمیکنن. منظور از تعطیلات اینجا Ferien بین ترم هاست. ولی بازم به صاحب کار بستگی داره.


سال دوم اقامتتون با اینکه هنوز کالج یا کلاس زبان هستید میتونید اجازه کارتون رو تبدیل به اجازه کار نرمال (همون 120 روز و اینا) کنید. در این مواقع ممکنه بعضی اداره مهاجرت ها اشکال بگیرن که تجربه یکی از اعضا گروه در ابن مواقع ممکنه کمک کنه:

من از کار قبلیم به دلیل اجازه کار همین مدلیم دیگه بهم کار نمیدادن و در نهایت هم باهام فسخ کردن ! هرچی مصاحبه هم رفتم به دلیل اجازه کار ریجکت شدم!
بارها رفتم اداره مهاجرت و ازشون خواستم با توجه به اینکه سال دوم اقامتم هست و نیاز دارم بتونم کار کنم نامحدود ، اما در نهایت جواب این بود : قانون قانونه و اجازه کارت تغییری نمیکنه! (حتی با ثبت نام کالج و برگه ثبت نام دانشگاه! که هرچقدر هم اصرار میکردم که من دانشجو ام فرقی نکرد !(دقیقا سه بار من به خاطر تغییر اجازه کارم رفتم و چیزی عایدم نشد !
تا اینکه متوجه شدم بچه های کالج خودمون تونستن از اداره مهاجرت اجازه کار معمولی (دانشجویی) رو بگیرن !!
ایمیل نوشتمو به اداره مهاجرت اعتراض کردم که من دو ماه پیش اومدم و گفتین نمیشه اما چطور الان همکلاسی های من اجازه کار دانشجویی دارن؟ من اونروز هم خیلی تلاش کردم به مسئول پروندم (Sachbearbeiter) توضیح بدم که من دیگه کورس زبان نیستم و کالج فرق میکنه اما گویا اطلاعات در زمینه کالج کمه و ایشون نمیدونستن اصلا کالج چی هست!
در نهایت به من گفت بهت ترمین میدم واسه حدود دو ماه دیگه همزمان برات کارت اقامت جدید و اجازه کار جدید میدم. من اما نیاز فوری به اجازه کار دانشجویی داشتم.
نهایتا با نمونه اجازه کار همکلاسیم + اون قانون اجازه کار برای فوربغایتونگی ها + مکاتبه با auswärtiges Amt که نشونشون دادم یک ترمین زودتر بهم دادن و در نهایت هم بعد از کلی بحث تونستم اجازه کارم رو بگیرم. البته اینم باید بگم که به من گفتن باید ۱۸ یورو برای این اجازه کار بپردازم که خیلی باهاشون صحبت کردم تا راضی شدن هزینه‌ای پرداخت نکنم.
❗️در نهایت میخوام بگم ، قوانین رو پیگیری کنید ، اداره مهاجرت هیچ چیز ترسناکی نیست و اتفاقی براتون نمیفته وقتی کاملا اروم با سند و مدرک باهاشون بحث کنید ، مشکلاتتون رو بگید و ازشون تقاضای همکاری کنید.
حتی اگر دیدید با یک آفیسر یا با دونفر یا سه نفر به نتیجه نمیرسید با افراد دیگه ای برید صحبت کنید، مخصوصا اگر مسئول پروندتون اطلاعات کاملی نداشت بهشون بگین که با مافوقشون میخواین صحبت کنین.
❗️حقتون رو بگیرید ! از قوانین و حقوق مربوط بهتون اگاه باشید و دنبال حقتون باشید !

‼️پ.ن : یکی دیگه از همکلاسی‌های من هم به این روش تونست اجازه کارشو‌ بگیره.  با همون ایمیل مکاتبه من. در حالیکه تا قبل از این هربار رفته بود به اونم میگفتن نمیشه و بهش اجازه کار نمیدن!
📌من این پایین لینک مربوط به قوانین دانشجویی واسه دانشگاه هامبورگ رو میذارم واستون ، بخونید همه چیز هست تو این پی دی اف !

https://www.uni-hamburg.de/piasta/beratung/2017-08-informationen-fuer-auslaendische-studierende.pdf


برای طرح سوالاتون میتونید از اینجا وارد گروه تلگرام بشید


۹۸/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی