کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

 Mainz

(M, T, W, G)

(فرم تماس دانشگاه)
مدرک زبان برای اپلای: B2

دروس امتحانی:

M Kurs زیست

W,T Kurs: ریاضی

ددلاین ها:

WS:  Mitte März bis 15.Mai 

SS: Mitte September bis 15.Nov

طبق گفته خود دانشگاه ماینتس Anerkennung شش هفته به طول می انجامه. و این کار رو هر موقع میتونید انجام بدید و محدود به بازه مشخصی نیست! اما شما باید طوری برنامه ریزی کنید که تا ددلاین آنرکننونگ دستتون باشه. پس حداقل 8 هفته زودتر از ددلاین بایستی برای آنرکننوگ اقدام کنید.

منظور ازآنرکنونگ: بررسی مدارک، محاسبه معدل ایرانی به آلمانی و تعیین کورسی که میتونید در اون شرکت کنید.

تاریخ امتحان:

WS: Juni

SS: Dez


نحوه اپلای:

شما هر زمانی در طول سال می تونید برای Anerkennung اقدام کنید. اما این زمان حتما حداقل 2 ماه قبل از ددلاین باشه که استرس نگیرید هزینش هم 60 یورو هست.

بعد از Anerkennung ماینس مدارک رو دوباره برای شما به همراه یه برگه توضیح میفرسته که باید مدارک و اون برگه و فرم ثبت نام داخل سایت و یه تمبر 1.45 یورویی رو با هم به آدرس دانشگاه دوباره پست کنید.
بعد از 1-2 هفته برای شما 3 تا برگه پست میشه ، یکی از این برگه ها دعوتنامه شما به امتحان هست ، یکیش راجع به بیمه هست (بدردتونم نمیخوره فعلا) و برگه خیلی مهم دیگه ، برای ثبت نام در امتحان ورودی کالج هست !
این برگه رو باید امضا کنید و دوباره به اون آدرسی که براتون نوشتن تو برگه ، پست کنید تا برای """" امتحان ورودی کالج""""" براتون جا رزرو کنن ! ****** ترجیحا از اول آدرس کسی رو در آلمان بدید که مدارکتون تو پست و اینور و اونور گم نشه و بتونید همه کار ها رو درست و به موقع انجام بدید چون فقط Anerkennung برای آدرسی در آلمان 5 تا 8 هفته حدودا طول میکشه و برای آدرس ایران بالای 8 هفته . هرچند یک مورد بوده که آدرس آلمان هم داده و جواب دوماه طول کشید پس همونطور که گفتیم زودتر اقدام کنین.

از مای 2019 پروسه آنرکننونگ دچار یه سری تغییرات جزئی شده. بخشی از این پروسه آنلاین شده و یه جورایی کار راحتتر شده. فعلا از دوتا لینک پایین 👇🏻👇🏻👇🏻 استفاده کنید و خلاصه اینه که فرم انرکننونگ آنلاین باید پر بشه از این تاریخ و پرینت و امضا و با بقیه مدارک پست بشه.

برای اطلاع در مورد ریز مراحل اپلای اول این دو تا لینک مفید هستن: لینک اول در مورد آنرکننونگ و لینک دوم در مورد پروسه کلی اپلای.

این فایل پی دی اف هم مفیده در مورد پروسه آنرکننونگ!


امتحان ورودی: (از ترم سامر 2019 امتحان ورودی ماینتس دچار تغییر شده، قبلا مدرک ب1 برای پذیرش کافی بود و با مدرک ب2 گوته یا تلک از بخش زبان امتحان ورودی معاف میشدید. اما الان، همه بایستی ب2 ارائه بدن، یعنی حداقل مدرک لازم برای گرفتن پذیرش ب2 عه! و امتحان ورودی شم دیگه اصلا بخش زبان نداره! برا ام کورس یه امتحان نیم ساعته با 8 تا سوال زیست میگیرن و برای کورس های دیگه هم درس تخصصی خودشون رو! این امتحان رو با کامپیوتر ازتون میگیرن! برای جزئیات دقیق تر دو تا لینک بالا رو که میرن به سایت خود دانشگاه بخونید متوجه میشید دقیقا! در ضمن قبل از امتحان ورودی یه جزوه میدن (تو سایتشون آپلود میکنن براتون) که خودتون رو باید با خوندنش آماده کنید. که حجم بالایی داره و خوندنش انقدر ها هم راحت نیست! در ضمن کالج ماینتس 6 ماهه یعنی یک ترمه هستش که خب به خاطر همین فشردگی خاص خودشو داره و ممکنه این فشردگیه روی نمره بهتر گرفتن از این کالج تاثیر بذاره!)




برای طرح سوالاتون میتونید از اینجا به گروه تلگرام وارد بشید

۲ نظر ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۲