کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

Konstanz

 (T,W)

نحوه اپلای : اول از همه باید فرم کالج کنستانس رو از اینجا دانلود کنید و پر کنید بعد همراه مدارک که تایید سفارت شده بفرستین به آدرس زیر :

HTWG Konstanz
Studienkolleg
Brauneggerstr. 55
78462 Konstanz

(داشتن مدرک قبولی  کنکور سراسری برای متقاضیانی که تا قبل از سال 2011 دبیرستان خود را به پایان رسانده اند ، الزامی می باشد)


(ایمیل دانشگاه: kontakt@htwg-konstanz.de)

برای این کالج شما این امکان رو دارید که بدون مدرک زبان پذیرش بگیرید و مدرک زبان رو تا 3 هفته قبل از امتحان ارسال کنید.
مراحل اپلایش هم به این صورت هست که مدارک رو میفرستید و بعد از چند هفته نامه ای میگیرید که به شما اطلاع میدهند تاریخ امتحان کی هست و نوشته شده  که 2 هفته قبل از امتحان ، نامه دیگه ای دریافت می کنید که در اون نامه محل دقیق و ساعت برگزاری امتحان توضیح داده خواهد شد. همچنین این نامه (نامه ی اول) برای ارائه به سفارت هست و شما می تونید با این نامه برای مصاحبه اقدام کنید.
چند هفته ی بعد نامه ی دوم رو دریافت می کنید که شامل اطلاعات مربوط به ساعت و محل امتحان هست و نقشه ی شهر و برگه ی ثبت نام آزمون هستش که شما باید برگه بت نام رو پر کنید و برای کالج به آدرسی که روی برگه نوشته شده ، پست کنید.

ایمیل کالج کنستانس: studienkolleg@htwg-konstanz.de

مدرک زبان: B1


ددلاین ها:

WS:  1.Mai

SS: 1.Nov


تاریخ امتحان برای ترم زمستان:

- Sommersemster: Ende Januar/Anfang Februar
- Wintersemster: Ende Juni/Anfang Juli


*این کالج برای کورس T علاوه بر ریاضی و زبان ، فیزیک هم امتحان می گیرد.

* همچنین برای کورس W علاوه بر ریاضی و زبان ، دانش اقتصاد هم امتحان گرفته می شود.


آزمون ورودی 

شامل 3 بخش هست.
بخش اول : زبان
بخش دوم : ریاضی
بخش سوم : اقتصاد / فیزیک
 
بخش اول : امتحان زبان در این کالج کمی متفاوت تر است و فقط شامل Lückentext نیست و 2 بخش نوشتنی دیگه داره که گاهی وقتا تحلیل یک جدول و یا نمودار است و بخش دیگر مثلا نوشتن یک مصاحبه با فردی خاص است . و یا توضیح راجع به عنوان و یا موضوعی خاص.
به این ترتیب شما برای این امتحان باید در سطح خوبی از توانایی نوشتن باشید که بتوانید در 1 ساعت ، 3 بخش امتحان را به طور مطلوب جواب بدهید.

بخش دوم : آزمون ریاضی این کالج تستی نیست و تماما تشریحی هست و از شما راه حل را میخواهند . در کنار این آزمون به شما برگه ای داده میشود به عنوان ابزار کمکی ، که در آن خلاصه ای از فرمول های بخش های مختلف امتحان آورده شده. این برگه در فایل نمونه سوالات در سایت خود کالج نیز قابل مشاهده هست.

بخش سوم : امتحان تخصصی در این کالج بیشتر به صورت تحلیلی و توضیحی هست و می توان گفت امتحان خیلی ساده ای نیست. در کنار این آزمون برای رشته ی فیزیک شما اجازه استفاده از دیکشنری را دارید ، اما برای امتحان رشته ی اقتصاد ، هیچ ابزار کمکی موجود نیست.

روش نمره دهی :
شیوه ی نمره دهی در این آزمون کمی متفاوت است . شما نمره ای در نتیجه ی تان نمی بینید. بلکه نتایج شما بوسیله رنگ های قرمز ، زرد ، سبز و آبی توضیح داده میشود.
بدین صورت که رنگ سبز به معنای نمره ی کامل ، زرد به معنای متوسط ، قرمز به معنای کافی و آبی به معنای بدون نمره هست.
اگر شما یک رنگ آبی و  یا 2 رنگ قرمز در نتایج تان داشته باشید به طور کلی قبول نشده اید.

* نتایج امتحان معمولا یک هفته بعد از روز برگزاری قابل دریافت هست.
* ظرفیت کالج برای هر کورس 25 نفر هست و در مجموع 50 نفر در هر ترم وارد کالج می شوند.
*  شما می تونید این امتحان رو در ایران هم بدید ، کافیه فقط با کالج هماهنگی های لازم رو انجام بدید.

 خوابگاه کالج :
در روز برگزاری امتحان ، شما برگه ای از مسئولین مربوطه دریافت می کنید که اطلاعات خودتان را در برگه نوشته و دوباره به مسئول مربوطه تحویل می دهید.

* امتحان کالج از ساعت 11 صبح شروع و حدودا در ساعت 4 بعد از ظهر تمام می شود . اما شما از ساعت 10 باید برای معرفی خودتون در کالج حضور داشته باشید.
* فاصله ی کالج تا ایستگاه قطار کنستانس حدود 10 دقیقه با قطار شهری هست .

مشکلات کالج کنستانس :

متاسفانه مدرک fsp این کالج برای خیلی از دانشگاه های خارج از ایالت بادن/وورتمبرگ معتبر نیست و شما فرصت پذیرش از این دانشگاه ها رو از دست خواهید داد. منتهی برای تمامی هوخشوله های آلمان و تمامی دانشگاه های ایالت معتبر هست.



 تشکر از سپهر بابت توضیحات امتحان



برای طرح سوالاتون میتونید از اینجا به گروه تلگرام وارد بشید

۱ نظر ۱۷ تیر ۹۵ ، ۰۲:۵۴