کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

فرق ویزای sprachkurs و studienvorbereitung/Studienkolleg

پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۶ ب.ظ

شاید بنظر برسه این ۲ تا ویزا باهم فرقی ندارن، اما زمان تمدید ویزا فرقشون کاملا مشخص میشه.
وقتی کسی برای امتحان کالج میاد ممکنه یکی از این ۲ نوع ویزا رو بهش بدن:
۱. Sprachkurs: این دانشجو میتونه تو هر شهری که خواست بمونه و زبان بخونه،  بعضی ایالت ها (مثل بادن) تا یکسال و نیم، و بعضی دیگه (مثل هسن) تا دو سال اجازه زبان خوندن رو میدن.
این دانشجو اصلا مشکلی برای تغییر شهر نداره. وقتی امتحان کالج رو قبول نمیشه، هر شهری که دوست داشت بمونه و زبان بخونه. بحث اجازه کار هم بستگی به شهر داره
۲. Studienvorbereitung /  Studienkolleg: کسی که سفارت بهشون این نوع ویزا رو داده یکم کارشون مشکل تر هست. از لحاظ قانونی این دو نوع ویزا باهم فرقی ندارن، اما برای تمدید ممکنه بچه ها به مشکل بخورند.
این بچه ها تغییر شهرشون ممکنه براشون دردسر بشه.
نکته اول اینه که این ویزا فقط برای شرکت تو امتحان کالج معتبره، یعنی میشه باهاش امتحان تو شهرای مختلف رو داد. اما.. زمانی که ویزای ۳ ماهه رو به اتمام هست باید به این نکته توجه کرد که گاهی (فقط گاهی، اونم فقط بخاطر اذیت کردنه) اگر شما هیچ امتحانی رو قبول نشین، با کلاس زبان به شما اجازه ی تمدید ویزا رو نمیدن!
دلیلش هم به نوعی برای خودشون منطقیه، میگن وقتی برای امتحان اومدی و قبول نشدی، باید برگردی کشورت و دوباره همونجا زبان بخونی تا امتحان بعدی بتونی وارد دانشگاه شی. شما هم نمیتونین بگین این قانونه و من حق موندن دارم! (درسته که حق دارین!)
حالا علت این که میتونن با تمدید ویزای شما موافقت نکنن چیه؟ سوالی بود که من از سفارت پرسیدم و بهم این جواب رو دادن: ویزای شما رو اداره ی مهاجرت صادر کرده. وقتی ویزای شما برای کالج خاص صادر میشه و امتحان رو قبول نمیشی، ویزای شما از ویزای امتحان باید به ویزای کلاس زبان تغییر کنه! و این به سفارت مربوط نیست! و این تغییر فقط به نظر اداره مهاجرت اون شهر بستگی داره.
اداره مهاجرت به چند دلیل ممکنه قانع نشه:
۱. کاااملا بستگی به ماموری داره که پرونده شما رو بررسی میکنه. نباید انتظار داشته باشین برای ۲ نفر با شرایط یکسان یک روند پیش بره!
۲. یکی از دلایل این هست که میگن شما وقتی میری کالج، زبانت هم بهتر میشه، پس اگر فقط بخاطر زبان نبوده که قبول نشدی، پس صلاحیت نداری بمونی!
پس بهترین کار اینه که نذارین به همچین مشکلی بربخورین، یعنی ترجیحا تو همون شهری که ویزا گرفتین تمدید کنین.
مرحله دوم اینه که اگر به این مشکل برخوردین، با دانشگاهی که با پذیرشش ویزا گرفتین تماس بگیرید و مشکل رو بگین. معمولا راه حلی دارن برای این مشکل. بعضی از دانشگاه ها (کالج ها) کلاس زبان دارن که با کلاس اونها میشه ویزا رو تمدید کرد. یعنی در واقع بهانه ای برای تمدید نکردن براشون باقی نمیمونه.
برای تمدید ویزا هم توی یه شهر، وقتی شرایط اورژانسیه و ویزا رو به اتمام، خودتون رو توی شهری که مطمئن هستین تمدید میشه ملده میکنین، و ازشون تقاضای گذر موقت ۳ ماه میکنین تا چند ماه آینده براتون تمدید کنن.



باتشکر از خانم هساره برای تهیه این مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی