کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

تجربه در مورد امتحان ورودی هانوفر در ایران!

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۳۴ ب.ظ

📍ارسالی از اعضای گروه


با سلام،

برای امتحان وروردی کالج هانوفر (ام کورس) با توجه به اینکه مصاحبه من ۱۷روز قبل امتحان بود آفیسر گفت به امتحان نمیرسم و برام نقصی میزنه که بعد از اینکه گفتم قراره ایران امتحان بدم گفت اگه قبول شدی قبولیتو بفرست اگه نه پذیرش ترم بعد!

منم از قبل به کالج ایمیل زده بودم گفتم ویزام نمیرسه میخوام ایران امتحان بدم! اونا هم خودشون هماهنگیا رو با DSIT میکنن بعدا میگن پذیرشتونو برای ما و ایمیلی که از DSIT میدن ارسال کنید و دیگه اسمتون میره تو لیست! DSIT هم بعدش جواب میده آدرس و ساعت برگزاری رو میفرسته و اطلاع میده که مبلغ 15€ اضافه بر هزینه‌ی امتحان کالج که 30€ بود برای امتحان به ریال طبق قیمت ارز روز دریافت میکنه!(یعنی کلا 45€ به ریال قبل امتحان میگیرن)بعدش دیگه مثل امتحانای زبانه همه‌چی!

من اول مباحث ریاضی رو برای خودم نوشتم و خب چون شنیده بودم سوالات سخت تر از نمونه سوالای سایت میاد نکات مربوط‌به اون مباحث رو از درس نامه ی کتاب تست کنکور خوندم که خیالم راحت باشه اگه سخت اومد میتونم حل کنم! بعدش شروع کردم نمونه سوالای خود سایت هانوفر و ۳،۴ تا کالج دیگه فقط سوالاتی که به مباحث هانوفر میخورد رو حل کردم! طی این پروسه برای خودم خلاصه نویسی و نکته نویسی هم کردم که روز آخر دوره کنم!

درمورد زبان هم سطح زبان من B2 بوده و goethe zertifikat b2 رو حدود یه ماه قبل امتحان گرفته بودم! من فقط Mut zur Lücke 1 رو حل کردم ولی با دقت همه کلمات جدید و نکات گرامری ای که غلط های پر تکرارم بود رو  نوشتم که اونم روز آخر دوره کردم! دلیل این کار هم این بود که اولا کلا ۲ هفته فرصت داشتم برای امتحان بخونم و وقت نمیکردم کتاب دوم رو کار کنم! دوما احساس کردم متن های Mut zur Lücke 1 خیلیاش متنای کتاب B2 sicherبود! پس گفتم من اگه همینو درست بخونم بیشتر به سطح امتحان نزدیکه و میتونه کمکم کنه! نمونه سوالات زبان سایت رو هم اولش چون جوابشو نداشتم حوصلم نمیومد برم سراغش ولی بعد از حل کردن بیشتر از ۳ساعت داشتم چک میکردم و ازش نکته مینوشتم و یه منبع مفید برام شده بود که اونم روز آخر دوره کردم و خداروشکر اون ترم سوال زبان امتحان ۷۰٪ شبیه همون سوالای سایت بود!

پیشنهادم به کسانی که دارن B2 میخونن و میخوان امتحان هانوفر رو بدن اینه که متنای کتاب رو طی‌ خوندن B2 یه جوری‌ بخونید که صفحه اش باز شد همه‌اش بیاد تو ذهنتون و کارتون بعدا راحت‌تر باشه! من خودم انقد سریع B2 رو خوندم که اصن خیلی از متناشو کار نکرده بودم و شاید برای همین Mut zur Lücke 1 انقدری از من وقت گرفت که به ۲ نرسیدم!

و در آخر اینم بگم که اگه قبول بشید کمتر از ۲ هفته بعد از اعلام نتایج باید برای ثبت نام کالج باشید و اگه اون روز نرید قبولیتون میسوزه!(مثل من که ویزام نرسید💁‍♀️)و به نظرم اگه از روز مصاحبتون کمتر از ۲ماه مونده بود به امتحان بیخیال هانوفر شید به جاش یه پذیرشی رو ببرید که حداقل برای ترم بعدش‌ امتحانش زود تر باشه و بتونید شانستون رو تو چند تا کالج دیگه هم امتحان کنید!


#تجربه_شخصی

#هانوفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی