کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

تجربه های امتحان فرانکفورت

شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ب.ظ

تجربه یکی از اعضای گروه از امتحان فرانکفورت 


من این ترم آزمون M کورس رو قبول شدم و دلم میخواست چند تا نکته رو برای بچه ها بگم چون فکر میکنم گفتنش میتونه برای بعضی ها مفید باشه. 

1. آزمون فرانکفورت اونطوری که همه منو ترسونده بودند سخت نبود (بعضی از دوستان گفته بودند در حد c1 و ..) اما به تسلط خوبی در حد ب۲ نیاز داشت(گرامر و ورتشاتز) 

2. فرانکفورت ظرفیت خیلی کمی داره. طوری که این ترم فقط ۱۵ نفر رو برای ام کورس گرفتن. پس نکته اینه که رقابت بالاست، اما آزمون، چیز عجیب و غریبی نیست.

3. یه نکته ای که خیلی دلم میخواد بگم اینه که اینقد نترسیم! نترسیم از سطح زبان رقیب هامون. من خودم در سطح ب۲ بودم حدودا ولی خیلی ها رو دیدم که با c1 و تست داف این ترم قبول نشدن. پس لطفا اعتماد به نفس داشته باشین و خودتون رو با کسی مقایسه نکنین. 

4. مدل امتحانی خوندن خیلی مهمه. مهمه که شما برای هر امتحانی سبک خودش رو بخونین. مثلا سبک امتحان نوردهاوزن با فرانکفورت خیلی فرق داره. پس هر امتحانی رو با الگوی خودش تمرین کنین. 

5. کلاس زبان میتونه خیییییلی کمک کننده باشه. من کلاس های Bildungsverein رو در کنار درس خوندن خودم میرفتم و همیشه سر کلاس نکته ی تازه ای برای یاد گرفتن وجود داشت. پس اگه امکانش رو دارین کلاس برین. 

6. خوندن متن های زیاد خیلی بهتون کمک میکنه. ذهنتون رو آلمانی میکنه. ورتشاتزتون رو قوی میکنه. از هر جایی متن گیر آوردین بخونین و لغت هاش رو بنویسین. 

7. امتحان فرانکفورت هم شامل دیکته و لوکن تکست بود. دیکته خیلی آسون بود ولی سعی کنین مرتب بنویسین. ۳ بار خونده میشه. بار اول فقط گوش بدین. آسونه سخت نیست. 

8. در آخر اینکه امیدوار باشین و به خودتون باور داشته باشین. اینکه کسی میگه سخته و نشدنیه رو باور نکنین. درستون رو بخونین و شانستون رو امتحان کنین... 


به امید موفقیت همگی ...✌🏻


تشکر از شکیبا

امتحان SS 2019

#تجربه_شخصی

#تجربه_امتحان_کالج



سلام من هفته ی گذشته امتحان T فرانکفورت رو دادم و قبول شدم، امتحان شامل دو بخش بود، دیکته که سه بار خونده میشه و واقعا سادست.

و بخش بعدی لوکن تست، ۴ تا متن بود هر کدوم ۳۵ تا لوکه، اگه موت سوا لوکه B2 رو خوب بتونید بزنید از پسش بر میاید. 

اونقدری که من شنیده بودم میگفتن در حد C1 واقعا نبود. من دو هفتس اومدم آلمان و اولین بارم بود امتحان میدادم. تو ایران تا B2.1 خونده بودم.

از همه مهم تر به نظرم اینه ورتشاتز قوی داشته باشید، متن زیاد بخونید تا کلمه ها بیاد تو ذهنتون.

شرکت کننده ها خیلی زیادن و ظرفیت کم پس باید به فکر درصدای بالا باشید تا احتمال قبولیتون باشه.


فیلم ببینید سریال ببینید کتاب آلمانی بخونید، اخبار گوش کنید تا زبان ذهنتون آلمانی بشه، من خودم بیشتر از نشستن پای درس و کتاب و گرامر این کارارو کردم و سر جمع ۲،۳ هفته وقت گذاشتم رو mut B2.

در کل اصلا چیز دور از ذهنی‌ نیست، نا امید نشید و تلاش کنید، به حرفای بقیه هم توجه نکنید و به خودتون ایمان داشته باشید؛)


#تجربه_شخصی

#تجربه_امتحان_کالج

#فرانکفورت

#frankfurt


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی