کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

کالج ها در آلمان

اطلاعات کلی برای پذیرش لیسانس و کالج در آلمان

روز مصاحبه

پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۵۹ ب.ظ

خیلیا برای روز مصاحبه استرس دارن و بیشترشم هم از روی شنیده هاست.نظر بنده اینه که بله تا حدودی درسته اولا اون افیسر که از صبح نشسته پشت باجه وقتی هر کسی میاد مدارکش مرتب نیس و کلی وقت بقیه رو میگیره مسلما اعصابش خورد میشه دوما بستگی به فرد و برخورد شما هم داره. همه مسئول ها بد اخلاق  نیستن وشماهم باید سعی کنین طلبکارانه با افیسر برخورد نکینین و نرید رو اعصابش ولی وقتی شما مدارکتون کامل و مرتب باشه اصلا نیازی به استرس و ترس نیس..
از ابتدا وقتی از چهارراه استانبول به سمت سفارت میاین درب دوم برای کسایی هستش که مصاحبه دارن.. بعد از نشون دادن پرینت ایمیل وقتنون از گیت امنیتی رد میشین و وارد حیاط میشین. 3 تا باجه جلوتونه. باجه سمت راست برای مصاحبه دانشجوییه. پاسپورتتون رو بهش نشون میدین و اسمتون رو چک میکنه و به سمت جایی که باید برین راهنماییتون میکنه. توصیه من اینه که اگه مدرکی رو نیاوردین یا روی چیزی شک دارین از همین باجه بپرسین و راهنماییتون میکنه بعد گوشیتون رو داخل قفسه میزارین. روبروتون دری هست به سمت پایین بعد از اینکه وارد سالن اصلی شدین یه اتاقکی پارتیشن بندی شده هست که برای مصاحبه دانشجوییه... اونجاس که مدارکی رو که آماده کردین باید تحویل بدید..

برای روز مصاحبه  توصیه می کنم قبلش حتما چک لیست مربوطه را دانلود کنید و اول اون رو مطالعه کنید اما ترتیب مدارک باید همونطور که زیر توضیح داده باشه. به طور کل برای روز مصاحبه به 2 دسته مدارک نیاز دارید: یک سری اصل ها و یک سری دیگه کپی هاست. حواستون باشه وقتی مدارک رو به ترتیب زیر مرتب کردین زمانی که مدارک رو میزارین جلوتون روی همه باید فرم درخواست ویزا و زیری ترین مدرکتون باید انگیزه نامه باشه

(برای راحتی ببیشتر هر مورد که نیاز به توضیح داره به صورت لینک هست و با کلیک توضیحش رو میبینین. فعلا درباره تک تک موارد توضیح داده نشده ولی به مرور تکمیل میشه)

دسته اول

۱. فرم درخواست ویزا + ۱ عکس

۲. کپی 2 صفحه اول پاسپورت (از قبل پاسپورتتون باید امضا شده باشه و بعد از روش کپی بگیرید)

۳. کپى همه صفحات شناسنامه (در صورتی که شناسنامه شما توضیحات دارد لازم است، در غیر اینصورت لازم نیست)

۴. پذیرش

۵. اصل گواهی تمکن مالی

٦. اصل ترجمه مدارک تحصیلی

٧. کپی مدارک زبان (اصل مدرک زبان رو ازتون نمیگیرند ولی همراهتون ببرید)

۸. اصل مدارک شغلی/ گواهی کار (اگه جایی کار یا کار آموزی کردین در غیر اینصورت نیاز نیست)

۹. زندگی نامه یا رزومه (امضا شده)

۱۰. انگیزه نامه (امضا شده)

 

دسته دوم کپی ها

۱. فرم درخواست ویزا + ۱ عکس

۲. کپی 2 صفحه اول پاسپورت

۳. کپى همه صفحات شناسنامه (در صورتی که شناسنامه شما توضیحات دارد لازم است، در غیر اینصورت لازم نیست)

۴. پذیرش

۵. کپی گواهی تمکن مالی

٦.کپی ترجمه مدارک تحصیلی

٧. کپی مدارک زبان

٨. کپی مدارک شغلی

٩. زندگی نامه یا رزومه (امضا شده)

۱۰.انگیزه نامه (امضا شده)



نکاتی که در روز مصاحبه باید رعایت کنید:
۱.زمانی که وقت رزرو می کنید ایمیلی برای شما از طرف سفارت ارسال می شود که به شما ساعت و روز مصاحبه تان را یادآور می شود آن ایمیل را پرینت بگیرید و به همراه خودتان داشته باشید. 
۲.حتما روز مصاحبه در سفارت حضور پیدا کنید . حتی اگر مدارکتان کامل نباشد. درصورت عدم حضور چند هفته اجازه گرفتن وقت مصاحبه به شما داده نمی شود.
۳.سعی کنید برای روزی وقت رزرو کنید که مدارکتان کامل باشد . نقص مدارک ممکن است کارمندان سفارت را در ارسال مدارک شما به اشتباه بیندازد و کار صدور ویزای شما چندین ماه طول بکشد.
۴.در روز مصاحبه باید 75 یورو ( دقت کنید یورو) بعد از مصاحبه به صندوق واریز کنید. پس این پول را همراهتان داشته باشید.
۵.نیم ساعت قبل از ساعت مصاحبه تان در سفارت حضور پیدا کنید . لازم نیست مثل تایید مدارک از صبح در صف باشید.
٦.اگر پذیرشتان به زبان آلمانی ست ، از شما در زمان مصاحبه سوال هایی به آلمانی پرسیده می شود که معمولا این سوالات هستند :
برای چه آلمان را انتخاب کردید ؟ کمی راجع به رشته انتخابی تان صحبت کنید به آلمانی - چرا فلان شهر و دانشگاه را برای تحصیل در آلمان انتخاب کرده اید؟ آیا تا به حال به آلمان سفر کرده اید ؟ آیا فایمیلی در آلمان دارید؟ خواهر یا برادر دارید؟
و سوال هایی از این قبیل.
به جز این سوالات بقیه مصاحبه به زبان فارسی خواهد بود.
*
کسانی که پذیرش برای تحصیل به زبان انگلیسی گرفته اند ، سوالات بالا را به انگلیسی جواب می دهند.
٧. به سوال هایی راجع به هدف تان برای تحصیل در آلمان ، واضح جواب بدهید. نگید نمی دونم بعد از لیسانس/فوق لیسانس و هرمقطعی که هستید ، چکار میخوام بکنم.
٨. .بیمه مسافرتی برای روز مصاحبه لازم ندارید
.

با تشکر ازهمکاری سپهر عزیز


برای طرح سوالاتون میتونید از اینجا به گروه تلگرام وارد بشید

نظرات  (۵)

از توضیحاتتان بسیار بسیار سپاسگزارم
پیروز باشید
ممنونم
سلام. ببخشید من سفارت برای 2 January  بهم وقت مصاحبه داده وپذیرشم هم با konstanz هست. الان نمیدونم با توجه به اینکه تو سایت زده درخواست هایی که کمتر از 5 هفته به شروع ترم دانشگاهی مونده توسط باجه پذیرفته نمیشه. من الان ایمیل وقت مصاحبه رو تایید کنم و برم یا اینکه کنسل کنم. ممنون میشم  جواب بدید
پاسخ:
امکانش هست ازتون قبول کنن اگه بگید میخواید ایران امتحانش بدید. ولی بعد از امتحان اگه قبول نشید فکر نکنم بهتون ویزا بدن و میگن یه پذیرش جدید بیار که در واقع ویزاتون میوفته واسه سال بعد. 
سلام. من از 4 ماه پیش وقت سفارت ویزای دانشجویی گرفته بودم. الان برام وقت اومده و من هم تاییدش کردم چون نامه اونی اسیست به دستم رسیده که میگه میتونی برای ویزای دانشجویی اپلای کنی
اما هنوز جواب پذیرش دانشگاه نیومده و بعد از امتحان تخصصیشو دادیم (اگه قبول شم) میاد
کار بدی کردم که وقت مصاحبه ویزا دانشج رو تایید کردم؟
عین عبارتی که نامه اونی اسیست نوشته و من به پشتوانه اون وقت سفارتمو تایید کردم براتون اوردم لطفا ببینید:
with this letter you can apply dor a study applican't visa AT THE GERMAN EMBASSY. however the letter doesn't grant a legal claim for the issuance of a student visa

خب این یعنی چی؟
اگر کار اشتباهی کردم که وقت سفارت رو تایید کردم الان چه کار کنم؟ به سفارت ایمیل بزنم؟ یا منو محروم میکنن روز مصاحبه ؟ خواهش میکنم جواب بدید من دانشجوی خوب و درسخونی هستم و خیلی زجمت کشیدهم برای این کار و الان هم دارم برای امتحان ورودیشون میخونم.
پاسخ:
سلام. خیر با اون نامه اسیست هم میتونید برید سفارت. ولی اون نامه دلیل قطعی بودن پذیرش نیست. اگه از دانشگاه پذیرش نگیرید ویزاتون کنسل میشه و دوباره باید وقت بگیرید و با پذیرش جدید برید
سلام. ما پسرها بخاطر مشکل سربازی اصل مدارک پیش دانشگاهی و دیپلممون رو معمولا مدرسه بهمون نمیده. میخاستم ببینم روز مصاحبه میشه به جای اصل ترجمه مدرک دیپلم و پیش اصل ترجمه گواهی موقت ها همرامون باشه؟
پاسخ:
بله میتونید با تایید شدشون توسط سفارت برید مصاحبه.
ولی میتونید بدون کارت پایان خدمت حداقل اصل مدرک سومتون رو بگیرید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی